הרשות השופטת השתלטה על הרשות המחוקקת ואוחזת בגרונה של הרשות המבצעת!!!

ישראל 2023 נמצאת באנדרלמוסיה פוליטית. תוצאות הבחירות שבהן העם אמר את דברו בצורה חד משמעית לפני כחודשיים ימים, הובילו להעמקת הפילוג בין הצדדים הפוליטיים ותומכיהם. אלא מהי תוצאות לחוד ואי קבלה של רצון הבוחר מובילים להתקפה שלוחת רסן של הצד המפסיד על הצד שניצח בבחירות והעומד על רצונו לממש את הבטחותיו לבוחר.

הדמוקרטיה שלנו חזקה דיה להתמודד עם מחאות והפגנות וכל צד מותר לו וצריך להשמיע את קולו.

אבל, ההתקפות של רמטכ"לים לשעבר, שרים לשעבר וכו' למרי אזרחי ושבירת כל הכללים, המגובים באופן אבסולוטי, מניפולטיבי של ערוצי התקשורת הקוראים ומסיתים למרי אזרחי ולשפיכת דם ברחובות אינם מקובלים כלל ועיקר. מהלכים פסולים אלו אין להם מקום בשיח ואני קורא לכולם להתעשת, לנשום עמוק ולהילחם על עמדותיהם בועדת החוקה חוק ומשפט בכנסת ישראל.

המשטר הדמוקרטי בישראל מבוסס על הפרדת רשויות.

הרשות השופטת, תפקידה היא לגשר בין מחלוקות וצדדים ולפסוק עפ"י דין בהתאם לחוקים שחוקקו בכנסת ישראל.

הרשות המחוקקת, תפקידה לחוקק ולהכניס לספר החוקים את החוקים שעל פיהם תפעל הרשות המבצעת, קרי הממשלה ולפקח עליה.

הרשות המבצעת, (הממשלה), תפקידה היא לממש ולבצע את מדיניותה עפ"י דין ובהתאם לחוקי הכנסת. 

אז מה יש לנו כאן רשות מבצעת ממשלה המפוקחת ע"י מבקר המדינה והועדה לביקורת המדינה בכנסת וע"י רשות שופטת עפ"י חוקי הכנסת.

אלא מהי, הרשות השופטת הפרה את האיזון בין הרשויות ומאז האקטיביזם השיפוטי והמהפכה השיפוטית שחולל פרופ' אהרון ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר. כפועל יוצא לכך ממשיכיו הנשיאים והשופטים בכס בית המשפט העליון הובילו לכך שהרשות השופטת השתלטה על הרשות המחוקקת וביטלה חוקים כולל חוקי יסוד וכמו כן כפתה על הרשות המבצעת(הממשלה) את רצונותיה השקפותיה עפ"י גוון פוליטי שבו השופטים מייצגים. 

המצב הזה הוא מקור כל הצרות…לא לכך התכוון המשורר…בהקמת המדינה, במגילת העצמאות ובהתנהלות השוטפת של הרשויות שאמורות לאזן ביניהן ולפעול באינטגרציה מלאה לטובת העם והמדינה.

מעבר לכך שאיזון בין הרשויות הופר כפי שתיארתי לעיל…הרשות השופטת ומערכת האכיפה בישראל אינן נתונות לביקורת מהותית ועניינית של אף גוף במדינה. זה דבר פסול שהוביל להתנהלות הכוחנית והדורסנית של מערכת זו שהיא ולא אחרת מובילים לדרך הבטוחה להרס הדמוקרטיה במדינה.

אם הדמוקרטיה בישראל אכן חשובה למחנה הפוליטי המתנגד לרפורמה המשפטית שהציג שר המשפטים ח"כ יריב לוין, מן הראוי שבמקום להשתולל ברחובות ולהסית ולגרור את המדינה ואזרחיה למלחמת אזרחים שיבואו ויידיינו במקום הראוי לכך על התיקונים וההסתייגויות שלהם לחוקים, אשר באים לתקן ולייצב את מערכת המשפט ואכיפת החוק ולהחזירן לאיזון ואינטגרציה למען כלל אזרחי ישראל.

אסיים את דבריי בקריאה לכלל הצדדים, די עם הדמוניזציה, די עם ההסתה, די עם האלימות המילולית ודי עם הקריאה למרי אזרחי ולשפיכת דם ברחובות…בל נטעה אויבינו יושבים על הגדרות להשמידנו והם רואים את הפילוג בעם ואת המלחמות והמחלוקות הפנימיות ביננו, אשר בסופם עשויות להשמיד את הדמוקרטיה שלנו כפי שזה נשמע מפי המפגינים אלא להשמיד את המדינה היהודית היחידה בעולם. 

שתפו: