הפריימריז לראשות הליכוד יובילו לפיצול הליכוד

האם חה"כ גדעון סער, יקים מסגרת פוליטית חדשה עם איילת שקד ואביגדור ליברמן?

 

המועמדים בפריימריז לראשות הליכוד ראש ממשלה נתניהו מחד, וחה"כ גדעון סער מאידך, כמו שזה נראה כבר קיבלו החלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט ללכת עד הסוף בעניין המשפטי עד פסק דין סופי וחלוט.

חה"כ גדעון סער, מבין היטב שלהתמודדות בליכוד מול ראש ממשלה מכהן, יש לו סיכוי קטן מאוד לנצח. 

בעתיד לאחר ירידתו של נתניהו מהבמה יתחולל מאבק איתנים בליכוד ובוחרי הליכוד יזכרו לו את קריאת התיגר על ראש ממשלה מכהן. הרעיונות החדשים של גדעון סער למנות את נתניהו לנשיא המדינה, מעידים על לחץ הולך וגובר מתוצאות האמת בקלפיות בבוקר יום שישי הקרוב. הרי בכך שהכריז על התמודדותו מול נתניהו הוא מסתייג ממנהיגותו, ומנסה למצוא חן בעיני מתפקדי ובוחרי הליכוד, אך למעשה החלטתו להתמודד מול ראש הממשלה נתניהו הוא הימור על דרכו הפוליטית בליכוד.

לכן סביר מאוד יהיה להניח כי לאחר פרסום תוצאות ההתמודדות בפריימריז יחל גדעון סער לבצע מהלכים פוליטיים לפיצול הליכוד ולהקמת מסגרת פוליטית ימנית חדשה, המתבססת בפועל על חכי"ם מכהנים שהביעו בו תמיכה פומבית בפריימריס לראשות המפלגה…… ושלא מן הנמנע הוא ישאף להקים בלוק טכני, ביחד עם איילת שקד, נפתלי בנט(הימין החדש) ואביגדור ליברמן(ישראל ביתנו) וכן בהצטרפותם של החלק הימני בכחול לבן (האוזר והנדל) ואחרים.

על פי התסריט הזה, הכאוס במערכת הפוליטית יגדל לממדים שלא ידענו כמותם. המסגרת הפוליטית החדשה עשויה להצליח ולצמוח למימדים של כ-20 מנדטים. במצב שכזה, נשאלת השאלה כמה מנדטים יקבלו הליכוד בהובלת נתניהו וכמה מנדטים יישארו בידי כחול לבן.

בכל מקרה אין ספק כי תוצאה כזו עשויה להגדיל את התמיכה בגוש הימין ולשים סוף למחול השדים ולתיקו ה"פלונטריסטי" שנוצר, מה שיאפשר סוף סוף להוביל להקמת ממשלה חדשה בישראל. 

החידה היחידה שנותרה ללא מענה היא: מי יעמוד בראשות הממשלה??? נתניהו, סער או בכלל גנץ…

שתפו: