יאיר תתגלח על נתניהו…

כותרת משנה: יאיר לפיד צריך להתעשת, הוא כבר לא עיתונאי בכיר, בעל מדור/טור אישי בידיעות אחרונות, הוא כבר לא מגיש יומן שישי בערוץ 2, וכדאי שיעזוב מעט את עט הכתיבה ויפסיק לספר לציבור מהגיגי ליבו בפייסבוק, זה פשוט מזיק לו ועומד להתהפך עליו לגמרי.                        

 

אין ספק שבעידן הניו מדיה והרשתות החברתיות השתנו הכללים להעברת מסרים בכלי התקשורת.

 

את הפוטנציאל הזה, זיהה גם איש התקשורת המנוסה שלא מכבר הפך לפוליטיקאי בכיר בממשלת ישראל, בזכות השימוש הנכון בניו מדיה וברשתות החברתיות.

אלא מה, בימים אילו הוא זה שאחראי לשמירה על קופת המדינה ומה שהיה טוב ונכון לקמפיין מערכת הבחירות של יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד, גרוע ביותר בעידן הפוליטיקה והישיבה בממשלה.

 

בממשלה צריך ללמוד הרבה ולעבוד קשה, אך בעיקר לשנות את ההתנהלות התקשורתית השגויה הזו, הלא מועילה ואף מזיקה מאוד.

 

יאיר לפיד צריך להתעשת, הוא כבר לא עיתונאי בכיר, בעל מדור/טור אישי בידיעות אחרונות, הוא כבר לא מגיש יומן שישי בערוץ 2, וכדאי שיעזוב מעט את עט הכתיבה ויפסיק לספר לציבור מהגיגי ליבו בפייסבוק, זה פשוט מזיק לו ועומד להתהפך עליו לגמרי. מרבית הציבור התנהג בגל המחאות של השנים האחרונות כעדר מוסט ודרך אגב גם כך הוא מתנהג ומצביע בבחירות.

 

תזכורת קצרה, בשנת 1996, נתניהו הגיע ללשכת ראש הממשלה לראשונה בין היתר בעקבות רהיטות ושליטה ביכולת העברת המסר התקשורתי לציבור באמצעות כלי התקשורת השונים.

 

אך מה שהיה טוב בזמן היותו מתמודד, הפך להיות לו לרועץ בזמן כהונתו כראש ממשלה.  השימוש הרב שעשה בתקשורת שפעמים רבות היה מיותר ולא נחוץ גרם בסופו של דבר לכך, שהתקשורת שהעלתה אותו היא זו שגם הורידה אותו.

טוב יעשה לפיד, אם ילמד מכך וייתן מעט קרדיט לחבריו העיתונאים בעבר ולא יפנה מעל ראשם לציבור, למה הוא צריך שונאים ומחרחרי מלחמה, יש לו צרות מספיק גם בלי זה.

 

הגרעון בתקציב המדינה היא ירושה קשה, אין ספק שכל מי שהיה מתמנה לשר אוצר היה משלם את המחיר האישי והתדמיתי, הבעיות הן קשות והפקידות הממשלתית פועלת מתוך שכרון כוח שלא קל לשנות אותה. 

הגיבוי שבו יזכה לפיד מנתניהו יהיה מוגבל, הרי הוא כבר הכריז אצל אילנה דיין שהוא ירוץ לראשות הממשלה בבחירות הבאות, את זה נתניהו לא שכח וכנראה גם לא ישכח כל כך מהר. 

 

צריך להודות בפה מלא הדרך מלאה מוקשים ויש לתמרן בזהירות רבה, אבל אם יורשה לי אתן עצה אחת ליאיר לפיד.

 

יאיר אל תהיה יועץ התקשורת של עצמך, אל תהיה עורך, מגיש או עיתונאי פשוט תעשה טובה ותתגלח על הניסיון התקשורתי של נתניהו, תהיה שר האוצר שלנו.

שתפו: